KARTŲ ĮVAIROVĖ ĮMONĖJE – KAIP SĖKMINGAI VALDYTI ĮVAIRAUS AMŽIAUS PERSONALĄ?“
Atotrūkis tarp darbuotojų amžiaus darosi vis ryškesnis, mat pirmoji (skaičiuojant nuo nepriklausomybės pradžios) darbuotojų karta sensta, o vidurinioji – nemaža dalimi emigravusi, tad darbdaviams tenka samdyti „Millennium“ arba jauniausius darbuotojus, vadinamus „Z karta“, dažnai tik baigusius ar tebesančius mokymo įstaigose. Taip susidaro nemažas darbuotojų amžiaus skirtumas, tai taip pat reiškia, kad įmonės kolektyvo nariai turės skirtingus interesus, darbo etiką, poreikius bei kita. Kokią strategiją pasirinkti, kad pavyktų sėkmingai suvaldyti šiuos darbuotojų skirtumus? Patarimais dalijamės šiame straipsnyje – skaitykite toliau!
Kuo kartų įvairovė naudinga įmonei?
Yra net keletas svarbių privalumų, kuriuos gali suteikti skirtingo amžiaus darbuotojai jūsų kompanijai:
- Problemų sprendimas. Kiekvienos amžiaus grupės nariai turės skirtingas patirtis ir požiūrius į problemas ar situacijas, pasinaudokite jų patirtimi ieškant optimalaus problemos sprendimo.
- Skirtingų žmonių grupių supratimas. Jei jūsų įmonės klientai ar tiekėjai yra įvairaus amžiaus, tuomet kartų įvairovė labai pasitarnaus suteikiant komandos nariams galimybę bendrauti su panašaus amžiaus klientu, o toks ryšys bus kur kas stipresnis bei šiltesnis.
- Skirtingų užduočių atlikimas. Galbūt nuskambės kaip stereotipas, tačiau tiesa yra ta, kad tam tikros kartos atstovams yra kur kas lengviau atlikti tam tikro pobūdžio darbus. Pavyzdžiui, vyresnioji darbuotojų karta dažniau yra puikiai įvaldžiusi derybų bei pardavimų gyvai meną, o jaunesnioji – technologijas. Išnaudokite šiuos skirtumus efektyvesniam užduočių atlikimui.
- Mentorystė. Pastebima, kad skirtingų kartų atstovai darbe dažnai noriai mokinasi vieni iš kitų, tad mentorystė – puikus sprendimas, padėsiantis patobulinti darbuotojų įgūdžius neišeinant iš biuro. Sudarykite jūsų įmonei pritaikytas mentorystės programas išsiaiškinę, kokių įgūdžių darbuotojai nori išmokti vieni iš kitų bei paskirkite tam tinkamus mentorius.
Į ką būtina atkreipti dėmesį?
Nors kartų įvairovę ne taip sunku valdyti, kaip gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio, tačiau vis tik yra keletas punktų, į kuriuos personalo specialistas privalo atkreipti dėmesį:
- Parinkite tinkamas darbuotojų paieškos ir atrankos strategijas. Tyrimų duomenimis, didžioji dalis jaunosios kartos darbuotojų mieliau renkasi ieškoti darbo naudojantis socialiniais tinklais ir kitomis technologinėmis HR naujovėmis, tuo tarpu vyresnioji karta renkasi tradicinius metodus. Jei norite papildyti savo komandą abejais darbuotojų tipais, jums prireiks kombinuotos darbuotojų paieškos strategijos.
- Venkite amžiumi paremtų stereotipų. Nereikia ir sakyti, kad kiekvieną darbuotoją būtina vertinti pagal jo kompetencijas bei indėlį, o ne amžių. Tad pasirūpinkite, kad jūsų įmonėje šis principas būtų aiškus ir suprantamas visiems darbuotojams.
- Tinkamai suteikite grįžtamąjį ryšį. Apie grįžtamojo ryšio svarbą kalbėta daugybę kartų, tad prie to dabar negrįšime, tačiau labai svarbu pabrėžti, jog šią informaciją suteikti skirtingo amžiaus darbuotojams, greičiausiai, reikės skirtingai. Rekomenduojame visų pirma išsiaiškinti savo darbuotojų bendravimo poreikius ir subtilybes ir pagal tai paruošti grįžtamojo ryšio suteikimo strategiją.
Tikimės, jog šis straipsnis padės sėkmingai valdyti kartų įvairovę jūsų įmonėje, o jei kils papildomų klausimų dėl personalo valdymo, mūsų įmonės atstovai mielai atsakys į bet kuriuos jūsų klausimus!
No Comments