22749
post-template-default,single,single-post,postid-22749,single-format-standard,theme-stockholm,qi-blocks-1.2.3,qodef-gutenberg--no-touch,qode-social-login-1.1.2,qode-restaurant-1.1.1,stockholm-core-2.4,woocommerce-no-js,qodef-qi--no-touch,qi-addons-for-elementor-1.6.3,select-theme-ver-9.6,ajax_fade,page_not_loaded,vertical_menu_enabled,,qode_menu_,qode-wpml-enabled,qode-single-product-thumbs-below,wpb-js-composer js-comp-ver-6.13.0,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-22969
Title Image

Premijavimo rūšys – kuri geriausia?

Premijavimo rūšys

Premijavimo rūšys – kuri geriausia?

Neretai įmonės vadovams ar personalo specialistams tenka sukti galvą, kaip motyvuoti savo darbuotojus ir didinti jų produktyvumą. Šiame straipsnyje aptariame populiariausias premijavimo rūšis, taikomas visame pasaulyje ir pateikiame patarimus, į ką būtina atkreipti dėmesį kuriant premijavimo sistemą. Skaitykite toliau!

Piniginės premijos

Tai – populiariausias premijavimo būdas iš visų, apimantis pardavimų bonusus, metines už pasiektus rezultatus skiriamas premijas ir kt. Nepaisant šio fakto, kyla daugybė diskusijų, ar piniginės premijos yra efektyviausias būdas. Tiesa ta, kad nemaža dalis darbuotojų pinigais jaučiasi motyvuoti tik tam tikrą laiko dalį, o pripratus prie pastoviai gaunamo padidinto pinigų kiekio, motyvacija vėl susilpnėja. Žinoma, tai nereiškia, kad piniginių premijų reikia atsisakyti – veikiau rekomenduojama derinti jas su kitais metodais, kuriuos aprašome žemiau.

Nepiniginės premijos

Nepiniginės premijos sparčiai populiarėja, o šį pokytį lemia vis didėjanti kova dėl talentų. Ši premijų rūšis apima tokius motyvavimo būdus, kaip sporto klubo ar kiti sveikatingumo abonementai, bilietai į renginius ar netgi kelionės į užsienio šalis. Nors darbuotojai apklausose dažniausiai įvardija piniginių premijų poreikį, tačiau rezultatai rodo, kad būtent nepiniginės premijos suteikia daugiau džiaugsmo ir padeda ilgiau išlaikyti motyvaciją, gerina tikslų pasiekimus.

Pelno dalybos

Rečiau pasitaikanti premijavimo rūšis, kuomet darbuotojams išdalijama tam tikra dalis (paskirta pačios įmonės) metinio pelno. Dar ne taip seniai pelno dalybos buvo ypač populiarios Jungtinėse Amerikos Valstijose, tačiau įdarbinimo specialistai apie ją turi gana kontraversišką nuomonę. Taip yra todėl, kad jei darbuotojams nėra labai aiškiai nustatoma, kokius tikslus pasiekus jie gaus pelno dalį, ši premija tampa lyg „savaime suprantama“, ir, žinoma, mažiau motyvuojanti.

Opcionai

Šis premijavimo būdas Lietuvoje dar pakankamai naujas, tačiau užsienyje, ypač JAV, jis naudojamas jau labai seniai. Opcionai išpopuliarėjo technologinėse įmonėse ir startuoliuose, įsikūrusiose Silicio Slėnyje – ten konkurencija ieškant darbuotojų tapo tokia agresyvi, kad teko sugalvoti naujus būdus talentams pritraukti. Kalbant paprastai, opcionas – tai pažadas, kad pasiekus tam tikrą tarpusavyje sutartą rezultatą, jūs gausite galimybę įsigyti įmonės akcijų. Silicio Slėnio įmonių patirtis rodo, kad tai labai veiksminga priemonė, kuri gali padėti pritraukti aukštos kvalifikacijos darbuotoją už palyginus nedidelę kainą – tereikia, kad jis patikėtų jūsų įmonės vizija.

Ką dar reikia žinoti apie premijavimą?

Prieš priimant sprendimą, kurią premijavimo sistemą pasirinkti, taip pat rekomenduojame įvertinti ir šiuos aspektus:

  1. Įvertinkite savo biudžetą. Premijavimo sistema gali kainuoti nepigiai, tad labai svarbu šią sumą iš anksto įtraukti į įmonės biudžetą. Tokiu atveju premijas būsite pajėgūs mokėti nenutrūkstamai bei taip išlaikyti darbuotojų motyvaciją ir pasitikėjimą.
  2. Atsižvelkite į darbo vietos skirtumus. Dažnais atvejais pardavimo specialistams taikoma premijavimo sistema skiriasi nuo, pavyzdžiui, gamybos darbuotojų motyvacijos – ir tai yra visiškai normalu. Įvertinkite, kokius rezultatus norite pasiekti kiekviename savo įmonės padalinyje ir pagal tai pasirinkite kombinuotą premijavimo sistemą.
  3. Pasirūpinkite dokumentacija. Kuo skaidresnė ir tikslesnė bus premijavimo sistema, tuo geriau jausis darbuotojai. Būtent todėl rekomenduojame sutartus motyvacijos būdus aprašyti popieriuje, nurodant visas smulkmenas – kokius rezultatus reikia pasiekti ir kaip konkrečiai už tai bus atlyginta.

Tikimės, kad šiame straipsnyje pateikta informacija padės jums įvertinti ir apsispręsti, kokią motyvaciją savo darbuotojams parinkti. Na, o jei vis dar turite klausimų, mūsų specialistai mielai patars, kaip sudaryti efektyvią premijavimo sistemą būtent Jums – susisiekite!

Patiko? Įvertinkite įrašą!
Tags:
No Comments

Post a Comment