22729
post-template-default,single,single-post,postid-22729,single-format-standard,theme-stockholm,qi-blocks-1.2.3,qodef-gutenberg--no-touch,qode-social-login-1.1.2,qode-restaurant-1.1.1,stockholm-core-2.4,woocommerce-no-js,qodef-qi--no-touch,qi-addons-for-elementor-1.6.3,select-theme-ver-9.6,ajax_fade,page_not_loaded,vertical_menu_enabled,,qode_menu_,qode-wpml-enabled,qode-single-product-thumbs-below,wpb-js-composer js-comp-ver-6.13.0,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-22969
Title Image

Patirtis ar entuziazmas?

Parirtis ar entuziazmas?

Patirtis ar entuziazmas?

Augantis verslas – tai kiekvienos įmonės tikslas, tačiau jis kupinas ne tik džiugesio, bet ir iššūkių taip pat. Kompanijos plėtra dažniausiai neįsivaizduojama be papildomų resursų, iš kurių pagrindinis – nauji darbuotojai. Štai čia neretai vadovai ar personalo specialistai susiduria su klausimu, į kurį šiame straipsnyje ir pasistengsime atsakyti: „Ką samdyti – patyrusį kandidatą ar entuziastingą rinkos naujoką?“.

Technologijos ir gamyba

Jei jūsų verslas susijęs su specifinėmis technologijomis arba įmonėje atliekamas darbas reikalauja nenutrūkstamo proceso (tokiose srityse, kaip medicina, energetika, gamyba, informacinės technologijos ir kt.), tikėtina, norėsite rinktis darbo rinkoje esančius patyrusius specialistus. Šie darbuotojai, turėdami panašaus darbo patirties, bus pajėgūs sėkmingai priimti naujus iššūkius ir galimybes Jūsų komandoje.

Samdydami patyrusį kandidatą, Jūs:

  • sumažinsite riziką prarasti darbo našumą, nes darbuotojui nereikės ilgų apmokymų;
  • užtikrinsite geresnę darbo kokybę, nes nebus ilgo pereinamojo laikotarpio tarp naujoko įgūdžių ir profesionalo;
  • užtikrinsite greitesnę adaptaciją, o tai labai svarbu, jei naujasis darbuotojas yra proceso ar didesnės komandos dalis.

 

Patirtis ir kontaktai

Neretai tokios verslo sritys, kaip pardavimai arba tokios pareigybės, kaip vadovas reikalauja didelio žinių ir patirties bagažo. Darbo rinkoje esantys profesionalai prie Jūsų verslo įmonės prisijungtų su jau išugdytomis kompetencijomis, darbo principais ir, bene svarbiausia, sukurtais verslo santykiais. Tokie darbuotojai dažniausiai yra pajėgūs sukurti pridėtinę vertę kompanijai dėl turimų pažinčių – o tai verslo plėtrai yra itin svarbu. Rinkos profesionalai taip pat greičiau adaptuosis, jų apmokymo procesas nebus toks ilgas.

Kita vertus, patyrusių kandidatų lūkesčiai bus kur kas aukštesni, jie norės atlygio, atitinkančio turimas kompetencijas ir plėtros galimybes. Šie darbuotojai taip pat greičiausiai bus mažiau lankstūs, mat tai – susiformavusios asmenybės, turinčios savus įpročius ir darbo rutinas. Taigi, prieš priimant sprendimą samdyti patyrusį kandidatą, Jums teks pasverti naudas.

Lankstumas ir šviežias požiūris

Kaip rodo praktika, naujas rinkos dalyvis dažniausiai yra kupinas jaunatviško maksimalizmo ir energijos, tad jei jaučiate, kad Jūsų įmonėje trūksta „gaivaus oro gūsio“, naujokas bus geriausias pasirinkimas. Jis taip pat bus gerokai lankstesnis, nei patyręs kandidatas, mat, greičiausiai, dar neturės susiformavusios stiprios nuomonės apie darbo procesus, priemones ar rutinas. Tai pravers, jei Jums svarbu lengvai išugdyti tiksliai tokį komandos narį, kokio ieškote.

Naujoko lūkesčiai, susiję su atlyginimu, taip pat bus lankstesni – jis supranta, kad patirties ar tam tikrų kompetencijų nebuvimas yra tiesiogiai susijęs su uždarbio dydžiu. Tiesa, gali būti, kad darbo rezultatų taip pat teks palaukti, tai – investicija, kurios grąžą greičiausiai gausite netolimoje ateityje.

Darbuotojų lojalumas

Tiek samdant darbo rinkos naujoką, tiek patyrusį senbuvį, svarbu įvertinti, kas konkrečiai motyvuos šį darbuotoją likti Jūsų įmonėje kaip įmanoma ilgiau. Naujoji karta, ne paslaptis, vertina augimo galimybes (asmenines, profesines, atlygio), todėl rekomenduojame iš anksto įvertinti, kiek Jūsų organizacija bus pajėgi jaunajam komandos nariui suteikti iššūkių bei galimybių augti.

Tuo tarpu turintis patirties kandidatas greičiausiai vertins kitas motyvacines priemones, tokias kaip: lankstus darbo grafikas, galimybė dirbti iš namų, mažesnis komandiruočių skaičius (aktualu turintiems šeimas, mažus vaikus), aiški motyvacinė sistema bei saugi darbo aplinka. Kad ir kurį darbuotoją nuspręstumėte įdarbinti, parinkite jam tinkamiausią motyvavimo priemonę ir garantuojame, taip pradėsite auginti šio asmens lojalumą Jūsų įmonei.

Tikimės, kad perskaičius šį straipsnį Jums bus kur kas lengviau atsakyti į klausimą, kada rinkos naujokas yra geriau nei senbuvis, ir atvirkščiai. Įvertinkite savo kompanijos tikslus ir esamą situaciją, parinkite tinkamą motyvacijos modelį ir sėkmingai plėskite įmonės žmogiškuosius išteklius. Na, o jei vis dar turite neatsakytų klausimų, mūsų specialistai mielai padės surasti geriausius atsakymus būtent Jums – susisiekite jau dabar!

Patiko? Įvertinkite įrašą!
No Comments

Post a Comment