22807
post-template-default,single,single-post,postid-22807,single-format-standard,theme-stockholm,qi-blocks-1.2.3,qodef-gutenberg--no-touch,qode-social-login-1.1.2,qode-restaurant-1.1.1,stockholm-core-2.4,woocommerce-no-js,qodef-qi--no-touch,qi-addons-for-elementor-1.6.3,select-theme-ver-9.6,ajax_fade,page_not_loaded,vertical_menu_enabled,,qode_menu_,qode-wpml-enabled,qode-single-product-thumbs-below,wpb-js-composer js-comp-ver-6.13.0,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-22969
Title Image

Įmonės reputacija ir darbuotojų pritraukimas

Įmonės reputacija ir darbuotojų pritraukimas

Talentingi darbuotojai yra bet kurios įmonės varomoji jėga. Renkantis darbuotojus įmonėms svarbu turėti iš ko rinktis, tačiau pastebima, jog aplikuojančių kandidatų skaičius neretai koreliuoja su įmonės reputacija. Kaip tai atsitinka? Kokią įtaką personalo atrankai turi įmonės reputacija? Šioje apžvalgoje apžvelgsime šiuos ir kitus darbuotojų įdarbinimo ir įmonės reputacijos aspektus.

Reputacijos rolė

Įprastas darbo pasiūlymas susideda iš dviejų esminių dalykų – darbovietės suteikiamos naudos darbuotojui ir darbdavio įvaizdžio. Pavyzdžiui, darbdavio reputacija gali padėti panaikinti kandidato neužtikrintumą ir abejones darbdavio atžvilgiu, kurios yra susijusios su siūlomo darbo privilegijomis, tokiomis kaip paaukštinimo galimybė, įvairūs priedai, žadamos komandiruotės į užsienį ir pan. Tokiu atveju, gera įmonės reputacija suteikia pagrįstumą darbo skelbime įvardintai darbuotojo naudai. Taigi, kai organizacijos konkuruoja dėl talentingų darbuotojų siūlydamos panašius priedus ir karjeros galimybes, gerą reputaciją turinti įmonė galimai turės daugiau šansų prisivilioti norimą darbuotoją.

Trys pagrindiniai įmonės reputacijos tipai:
  • Įmonės reputacija. Tai yra bendras kompanijos pripažinimas rinkoje ir pagarba organizacijai. Į tai įeina įmonės ilgametė patirtis rinkoje, gilios tradicijos, atsiradimo istorija, užimama rinkos dalis ir kt. Įmonės reputacija apima visas bendrovės darbo sritis: nuo paprastų darbuotojų ir aukščiausių vadovų iki atlyginimų dydžio ir darbo su klientais.

 

  • Darbo vietos reputacija. Šis tipas apima darbdavio reputaciją per darbo vietos prizmę. Darbo pobūdis, siūloma pozicija ir laiku mokamas atlygis dažnai nulemia kandidatų apsisprendimą renkantis naują darbovietę. Informacija apie darbo vietą dažniausiai sklinda iš buvusių arba esamų darbuotojų lūpų.

 

  1. Socialinė reputacija. Socialinė reputacija apima tai, kaip bendrovė sprendžia egzistuojančias socialines problemas įmonės viduje, t. y. kaip įmonė prisideda prie socialinių visuomenės reiškinių skatinimo, viešinimo bei populiarinimo. Šiam reputacijos tipui taip pat priklauso darbo sąlygų patrauklumas, darbuotojus supanti aplinka bei verslo valdymo skaidrumas.

 

Šie trys reputacijos tipai darbuotojų įdarbinimo procese gali pasitarnauti dvejopai. Pirmiausia, nepaliaujamas įmonės reputacijos stiprinimas suteikia reikšmingos įtakos tam, kad darbo pasiūlymas taptų patrauklesnis talentingiems potencialiems darbuotojams. Pavyzdžiui, prasta įmonės reputacija gali nusverti kitus tos įmonės privalumus, tokius kaip geras atlygis, tinkamos darbo sąlygos ir kt. Antra, nuo reputacijos gali priklausyti esamų ir potencialių darbuotojų pasitikėjimas (ir kartu pasitenkinimas) įmone ir jos veikla.

Patarimai ieškantiems darbo

 Savo ruožtu kandidatai prieš einant į darbo pokalbį privalo internete pasidomėti apie įmonę, jos finansinius rodiklius, apdraustųjų darbuotojų skaičių, įsiskolinimus Sodrai, metinę apyvartą, atsiliepimus bei kitą aktualią informaciją.

Patarimai darbdaviui

 Kol kiekvienas kandidatas ieškantis darbo vadovaujasi savais kriterijais, įmonės negali pasikliauti vien savo reputacija. Būtina investuoti pakankamai resursų tiek į žmogiškuosius išteklius, tiek darbo pokalbio struktūrą, tiek motyvacinę sistemą. Kitaip tariant, kad darbas įmonėje taptų geidžiamas, reikia sukurti gerai veikiančią sistemą skiriant pakankamai dėmesio visiems šios sistemos komponentams.

Įmonėms dažnai tenka daug dirbti tam, kad galėtų sukurti nepriekaištingą reputaciją, tačiau paradoksas yra tas, kad didžiąja dalimi ją kuria įmonės darbuotojai. Taigi kryptingas darbas ties personalo atranka su laiku įtvirtina įmonę rinkoje bei užtikrina reikiamą reputaciją.

Patiko? Įvertinkite įrašą!
No Comments

Post a Comment